Fra Fyens Stiftstidende den 10. november 2010

I anledning af, at det på landsplan er Arkivernes Dag lørdag den 13. november, er der også åbent på Lokalhistorisk Arkiv for Gislev, Kværndrup og Ryslinge Sogne.

Det er Kirkevej 3 i Kværndrup, hvor interesserede kan se, hvad arkiverne beskæftiger sig med, og hvad arkivet eventuelt kan gøre for den enkelte i deres søgen efter noget bestemt fra fortiden.

Arkivalier modtages også gerne, og på dagen kan man studere en lille lokal udstilling, der fortæller om skolerne i den gamle Ryslinge Kommune.

Kaffe serveres, og der er åbent klokken 11-13 på lokalarkivet, der dækker de tre sogne.

numberimages:0-numbercolumns:6